Välkommen till Kreditchefsforum 10/6

Nu är det äntligen dags för ett nytt Kreditchefsforum – 10 juni kl 15:00-17:00. Kreditchefsforum är till för dig som är medlem i Svenska Kreditföreningen och kreditansvarig på företaget. Deltagandet är kostnadsfritt. Vi sänder mötet live via Teams.

På programmet:

Credit Management 2.0 – att utnyttja fördelarna med PSD2 i kreditprocessen

Payment Service Directive 2 (PSD2) eller andra betaltjänstedirektiv har öppnat dörren till nya informationskällor och mer färsk kreditinformation. Vilka fördelar kan det medföra för kreditfunktionen?

Vi gästas av Magnus Källhager – analyschef och medgrundare – och Roni Zacharion  -VD och grundare – från Kreditz. De berättar om bakgrunden till varför de startade Kreditz samt om hur man kan effektivisera sina kreditprocesser genom användandet av PSD2. De utlovar handfasta råd men också möjligheten att få svar på era frågor kring möjligheter och utmaningar med PSD2 och open banking.

Som vanligt ägnar vi även tid för att uppdatera varandra om läget just nu och om aktuella utmaningar i vår roll som kreditansvariga.

Anmälan

Anmäl ditt intresse till milica.milic@credma.se om du önskar vara med i kreditchefsforumet.

Har du några frågor eller funderingar kontakta gärna Milica Milic på +46709286094 eller Katrin Björksten på +46705356544.

Bli medlem i Kreditföreningen

• Nätverka